Мегафон

Главната награда на 77. фестивал во Кан за филмот „Анора“ на американскиот режисер Шон Бејкер

Главната награда на 77. фестивал во Кан за филмот „Анора“ на американскиот режисер Шон Бејкер

Главната награда на 77. Меѓународен филмски фестивал во Кан, Златната палма, ја освои филмот „Анора“ во режија на Шон Бејкер.

Филмот е комична, но и запрепастувачка одисеја за сексуална работничка што се мажи за син на богат руски олигарх. Бејкер ја прими наградата. Најдобар режисер е Мигел Гомес за филмот Grand Tour. Најдобар актер е Џеси Племонс за улогата во „Видови љубезност“ на Јоргос Лантимос, а за најдобри актерки се наградени Адријана Паз, Зое Салдана, Карла Софија Гаскон и Селена Гомез за филмот „Емилија Перез“ во режија на Жак Одиар.

Романтичната драмедија „Анора“ на Шон Бејкер од Њујорк ја освои главната награда на Канскиот филмски фестивал, Златната палма. Ова беше втор пат за Бејкер во конкуренција по Црвената ракета од 2021 година, а победата вечерва беше реализација на она што Бејкер рече дека е негова „единствена цел како филмаџија во изминатите 30 години“.

Анора го глуми Мајки Медисон како стриптизета од Бруклин, која се трансформира во модерна Пепелашка кога ќе го запознае синот на рускиот олигарх. Компликациите настануваат кога неговите родители дознаваат и се обидуваат да го поништат бракот.

Во својот говор, Бејкер ја посвети наградата „на сите сексуални работници во минатото, сегашноста и иднината“, и ја изрази својата поддршка за театарската дистрибуција: „Иднината на киното е таму каде што започна – во кино“.

„Сè што замислуваме како светлина“ на Пајал Кападиа, првиот индиски филм што играл во Канскиот натпревар по 30 години, ја заработи Гран-при.

Кападија рече: „Жените често се спротивставуваат една на друга, ова е начинот на кој е дизајнирано општеството, што е многу жално. За мене пријателството може да доведе до поголема инклузивност и емпатија, кои се вредности кон кои сите треба да се стремиме“.

Сместен и снимен во Мумбаи, „All We Imagine As Light“ следи две медицински сестри кои живеат заедно и кои тргнуваат на патување во град на плажа.

Наградата за најдобро сценарио му припадна на хоророт на телото на Корали Фаргит, The Substance, која Ева Грин, член на жири комисијата, ја опиша како „храбра и прекрасно застрашувачка“.

Францускиот режисер Фаргеат ја прифати наградата на англиски јазик, велејќи: „Филмот е за жените и она што жените сè уште можат да го искусат во светот и како насилството е сè уште присутно… Мислам дека ни треба револуција и мислам дека сè уште навистина не започнала па ајде да започнеме сè заедно“.

Повеќекратниот добитник на Канската награда Жак Аудиар ја освои наградата на жирито за неговиот музички трилер на шпански јазик, Емилија Перез.

Наградата за најдобра актерка ја поделија четворица од актерите во филмот: Адријана Паз, Зои Салдана, Карла Софија Гаскоњ и Селена Гомез.

Гаскоњ, кој излезе на сцената за да ја прими наградата, го игра шефот на мексиканскиот нарко картел кој тргнува да го оствари сонот да стане жена. Таа рече во собата: „Ова не е мое – тоа е за 200 луѓе кои работеа на овој неуреден филм“.

Џеси Племонс ја доби наградата за најдобар актер за улогата во „Видови на добрина“ на Јоргос Лантимос.

фото: printskrin/instagramfestivaldecannes

To top